Suskvär

I da har ja vari tä arbetsförmedlinga mä lit pappär sôm ja int hadd mä förr gånjän. Ho sôm jälpt mä dänn tjännd tydliän mor å far, ättäsôm ho hadd vari mä på Afrikaresan dôm jol i sômmras. Ho va då snäll å trevlin å jälpt mäg å få hä jort. Ättär hä jekk ja å Simon ôpp tä Varpgåln å spela, Erke kåmm lit senär. Ä jekk bra å vi kåmm en bit på en ny låt å. Tror an vart nästa falu. Ättär vi hadd spela jekk vi ner på stan å åt pittsa - rikkti gôtt va hä! Fast Erke hann knappt få mat inna han börja å blö näsblo sôm höll i säg i en kvart! Nôr vi hadd äti klart jekk ja mä Erke å Malin hem tä dôm, fö Johanna hadd missa bussn, så ja kunnd int ta mä hit tä läjjenheta. Ja å Erke spela lit tv-spel inna ja jekk ner tä stan å mött Johanna å jekk hit.

I môro skä Johanna tä Lintjöping å träff en vän å ja skä möt Paola vä tågä. Ättär hä skä vi fôll ta ôss tä Bjus å vänt på dä Simon slutär vä åtta. Sen skä vi fôll hitt på nå. Ä bir fôll å spel NHL å lyssna på musik, sôm vanli.

Å nu börjär ja bi trött på suskvärä sôm ä. Kan ä int bi kallt å snjö?


Ja å Johanna på slaggvarpä vä Varpgåln


Kommentarer
Postat av: Nina

Hos mig hade det låtit så här:



Ida ha ja vari på ärbetsförmedlingn me lite papper såm ja inte hadde me förra gångn. Hon såm hjälpte mej kände tydlien morsan å farsan eftsomon hadde vartme på Afrikaresan dom jorde i såmmras. Hon va snäll å schysst å hjälpte mej få de jort.

2009-10-23 @ 03:21:20
URL: http://rosafluff.blogspot.com
Postat av: Yoannah

Förlåt för att jag är så sur! Du vet att du är bland det bästa som hänt mig. Jag älskar dig jätte mycket och jag ska försöka att vara mindre tjatig!

Du är bäst!

Puss

2009-10-23 @ 14:33:11
URL: http://yoannahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0