Ny läjjänhet


Nu sittär ja i nya läjjänheta sôm ä Johannas änn så länji. I framtia skä fôll ja flytt inn hänn å. I går flyttâ vi hel dan milla hännäs gammla å de nya. I da har ho vâri tä IKEA å tjöft e sôffâ å anâ, sô nu kann ja si på håkky uta å sitt på gôlvä. Ä e fin läjjänhet, lagôm stor å bra storlek på rômma. Ä nära tä stan å - ä tar barä fämm minutär tä gå ner (å hä ä vältji nu nôr ä ä så vådli kâllt sôm ä ä nu). Nôr ja va hemm tä Bjus sô hadd ja fullt mä hilâ i sjäggä, hårä å på hâsjklä. Nu skä ja lägg mä i sôffa å si på håkky.

la ol:
ltji - rätt bra, hyfsat
hâsjklä - halsduk

Kommentarer
Postat av: Grannbyn

Fan vad kul att du skriver en blogg på bjursmål! applådera Jag ser att du tyvärr inte fått så många kommentarer, vilket är jävligt synd, för jag tror att du gör en jävligt bra grej för bevarandet av "Bjurs-kulturen"!



Keep on Rockin'!

2010-03-15 @ 21:12:40
Postat av: Rättvikare

HAHA gud vad jag skratta när jag läste inlägget, väldigt kul med mål!!!

2010-10-18 @ 23:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0